Alıntı

İnsan Niçin Okur

İnsan niçin okur? Öğrenmek için. Düşünmek için. Zevk almak için. * En sıkıntılı olan birincisidir. Öğrenme merakının henüz yeterince gelişmediği okul yaşlarında; çocukların ders çalışmaya, yani okuyarak öğrenmeye zorlanmaları, büyük ölçüde kitaplardan soğutur onları… Lise diplomamızı aldığımız gün kaç arkadaşım, ders kitaplarını cayır cayır yakarak, o baş belası ciltlerden öç çıkarmanın sarasına tutulmuştu. İçinden gelmediği […]

İnsan Niçin Okur Read More »

Uçmak ve Kafka

Kafka’yı Kafka yapan şey belki de beyin nöronları arasındaki basit bir uyumsuzluktu,ani adrenalin salgılanmasıydı veya seretonin seviyesinin düşük olmasıydı.Belki de birkaç miligramlık kimyasal takviye ile çözülebilecek meselelerdi.Et ve kan ruhun hapishanesi. Ahmet Haşim’i akşam şairi, Behçet Necatigil’i ev şairi yapan parmaklık tam olarak bu. Ayaklar zayıfladıkça kanatlar güçleniyor.O yüzden bana öyle geliyor ki uçma taklidi

Uçmak ve Kafka Read More »