Varlık Fonu ve Tilkinin Muhabbet Tellallığı

Birkaç cümleyle güncel konuya değineyim.
Böyle bir fonun kurulmasına her hal ve şartta karşı çıkmak gerekir mi diye düşündüm az önce. Ulusal Varlık Fonu yığınla ülkede var. Norveç ve Suudi Arabistan cesametli fonlara sahipler. Fonun iki amacı var genelde. Ulusal fonların kullanımını, değerlendirilmesini sağlamak ve gelir akışındaki düzensizlikleri önlemek.

Norveç fonu kuzey denizinden sağlanan petrol gelirlerinden bir kısmını gelecek kuşaklara aktarma amacı güdüyor. Suudi fonu ise petrol fiyatlarındaki istikrarsızlığı gidermek çabasında daha çok. Fon yönetimi fonunuz varsa, yapmanız gereken bir şey. Bu işi merkez bankasına bırakmak genelde tercih edilen bir uygulama. Özel fon özel ilginin ve odaklanmanın belirtisi.
Peki bizimkinde sorun ne?
Kamu kaynaklarının kamuya karşı sorumlu olmayan bir yapıda denetlenmeden ve keyfi bir biçimde yönetilmesi elbette sorun yaratacaktır. Ama bu sorun sadece bu fon için geçerli değildir ki zaten, derseniz haklısınız.
Bıçak araçtır.
Cerrahın elinde işlevi farklıdır, kasabın elinde farklı, katilin elinde farklı. Haa bir de kediyi mumbarla bağlamak diye bir deyim vardır Urfa’da. Bir aracın uygun olmayan bir amaç için kullanılmasını anlatır. İştaha konu değeri fıtratında terbiye olmayan bir hayvana teslim etmek anlamı da vardır, duruma pek uyar. Belki duruma daha uyan benzetme, piliçten kümes kurup müdürlüğünü tilkiye vermektir. Bu hikayeden çıkarak yazacağınız masalın adını önereyim: Tilkinin Tellallığı.. Maksat muhabbet olsun:)
6 Şubat 2017

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir